fOr yOu
قصة ندم..!!! 2z7ha3n
fOr yOu
قصة ندم..!!! 2z7ha3n
fOr yOu
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

قصة ندم..!!!

4 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
JuSt be HaPpy :)
مشرفة رومنسيات
مشرفة رومنسيات

هوايتي : قصة ندم..!!! Travel10
بشتغل: : قصة ندم..!!! Studen10
المزاج : قصة ندم..!!! Poltleejrn05
البلد : مصر
الأوسمة : الوسام

قصة ندم..!!! Empty
مُساهمةموضوع: قصة ندم..!!!   قصة ندم..!!! Emptyالأربعاء ديسمبر 01, 2010 10:29 pm

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

حاولت ألاقي بداية للموضوع ده بس حقيقي فشلت حاولت مرة واتنين وكتير لكني ما قدرت .

فكيف لي ببداية لموضوع ليس بقلم وورق يكتب

بل بدموع العين بكل قطرة دم ودقة قلب تنبض بين الضلوع وعلي صفحات دنيا أصبحت حياة مفتوحة بكل سعادة وخير وأمست بحزن
عميق وجرح ابدي ان أردت ان تشفيه فعليك بسنين العمر وزيادة ويزادة ....... ان كفت .

قصة نــــدم

قصة ندم..!!! 2daytg1

مقدمة

أنا ندمان أنا ندمانة كلمة سعات كتير بنسمعها وممكن في اوقات كتير بنقولها علي مواقف متستهلش معناها ولكن ان اردنا تعريف للندم تزوق لمرارته احساس بمعناه فما علينا الا ان نتابع تلك القصة فهي بحق قصة ندم .

نبتدي الحكاية

حكياتنا بتبتدي بشاب زي أي شاب عنده طموح كتير حابب الدنيا ربنا انعم عليه بنعم كتير حلوة

:: """ شكل مقبول لديه كاريزما كما يقال محبوب من الي حواليه & ذكي ومتفوق في دراسته & وكتير من الصفات الحلوة الي كانت بمثابة تفرد له في محيط استطاع انه يكون له وضع او تواجد فيه & بيثق في نفسه & احب الحب وابي اني ينخرط فيه رغم تعرضه اليه ، """ ده وصف بسيط لصاحبنا .

حكايته بدات بس مش أي بداية كتير من الشباب بيفضل منذ سن المراهقة ولفترات متباعده يبحث عن الطرف الاخر يبحث عن الحب عن العلاقات الغارمية وبيدخل اكتر من مرة فيها يفشل ينجح

المهم انه يحاول يوصل لكن صاحبنا مكنش كده خالص وكانه متعمد رفض الواقع وان رغبه ولكنه فعلا نجح في الي خطط له ،،

اتعرض عليه الحب كتير ورغم انه حابب انه يدخل في علاقات غرامية كان شايف انه بشخصيته دي احسن وانه حابب يعيش افضل من غير حب يستمتع بنظرات الاعجاب له لكن ما يدخلش في أي علاقة تصل للحب وقد كان

عرف بنات كتير نقدر نقول بنت او اتنين لا نقول دستة او دستتين "" لقد نفذ رصيدكم كانت اكتر كلمة متعود يسمعها في الموبايل واكتر نغمة او اغنية يحب يسمعها كان يحطها رنة علي موبايله لأنه هيضمن سماعها طول النهار .

تخبط وحيرة

استمرت حياته بالشكل ده لكنه عمره ما وعد حد بحب وعمره ما صرح بها لاي بنت ولكنه في نفس الوقت كان بيزيد تعلقها به لدرجة الهيام الحب الجنون حتي ولو مش قاصد

بس ده الي كان بيحصل وحتي لو البنت متاكده انه عمره ما فكر فيها او حس بيها لكنها رغم كده سعيدة لاننها متاكده رغم ده انه مش بيخدعها وانها معاه احسن ..،

مع ذلك عمره ما استغل بنت او جرحها ولكنه في نفس الوقت عمر قلبه ما دق لبنت وكان فاكر ان هي دي السعادة وكان فاكر ما دام هو مش بيجرح او بيخدع او بيكدب علي حد وانه ممكن تكون عارفة انه يعرف كتير يكون بالشكل ده صادق معاها ومش جارحها

عمره ما فكر في حال حد لما يكون بيحب حد والحد ده مش حاسس به عمره ما تزوق مرارة انه يفضل سهران طول الليل يفكر في انسان كل امانيه في الحياة انه يكون له وحده انه مجرد يحس بحبه عمره ما عرف نظرة الحب والشوق في عيون أي بنت كان بيعرفها او يتكلم معاها وهو اعمي مش شايف غير عيون سودة عسلية خضراء أي لون ولكنه مش شايف احساس الضعف اللهفة الي جواها لان قلبه..........مش قادر اسميه غير انه رغم كلامه الي يدوب الحجر واحساسه الي يكفي الدنيا حب كان مع أي انسانة بلا قلب

بداية النهاية

صاحبنا ده اتعرف علي بنت وطبعا العادي بتاعه اول مرة مش شايفها او مش مركز عادي بالنسباله لكن الموضوع المرة دي مكنش كده او هو مش هيكون كده رغم انه يمكن اول مرة ما شفهاش رغم انها قدامه لكنه اول مرة يكون سعيد بجد ليه مش عارف يحس انه فرحان .

ولكن يفضل الطبع غلاب

البنت دي من اول لحظة تلاقت فيها عيونهم حست بكيانها كله بيتقلب حست برعشة في قلبها حبته حب جنوني من اول لحظة

انه مش شايف ده او حاسس بده ولكن لان حبها مش عادي ومش طبيعي كان عليها باين مهما حاولت تخبي كان باين في عنيها بمجرد اما تشوفه باين في بسمتها ونور وجهها الي يفتح كزهرة في الربيع كان باين في جمالها الغير طبيعي الي كان ملاحظه من اول مرة قابلها فيها حتي ولو لم يدققه او يحس به .

كتير كانت مش بتقدر تتحكم في مشاعرها كتير كان نفسها تصرخ باعلي صوت بحبك

رغم انه ممكن يكون في ناس كتير ورغم ان حتي العالقة بينهم عمرها ما وصلت لده ورغم انها الوحيدة ان صاحبنا رغم جمالها الملفت ورغم تعلق كتيييييييير بها رغم ده كله عمره ما حاول يقرب منها

لانه ومن غير ما يعرف حتي السبب كان بيخاف عليها وكان بيعزها بشكل كبيييييييييير كان خايف انه يجحرها جرح كبير لانه واثق انه مش هيقدر يقنعها بوجهة نظره

وانه مهما خاف عليها واتمني لها الخير هيكون اختيارها للنار معاها احسن من الجنة بعيد عنه

لحظة لا تنسي

في يوم من الايام يوم غير حياته ..، اليوم ده وكان كالعادة قاعد معها وفجاة دخلت عليه بنت يعرفها ويعرفها كويس اوي مش بس كده البنتين يعرفوا بعض جدا وطبعا ماتحطش في موقف محرج لان الوضع بالنسباله عادي انه مش ملك حد وموعدش حد ويعرف دي ودي عادي

ولكن المرة دي مش عادي ومش طبيعي المرة ده جه الوقت الي يتذوق عذاب الحب ولهفته انه يعرف ويجرب ادي ايه كان قاسي علي كل انسانة كان ذنبها الوحيد في قلبها الي حبه وكان رده الاكيد هو التجاهل والجفاء

وفجاة حدث الي عمره ما تخيله فجاة وقف الزمان وسكن الجميع وشهد المكان علي ما كان فجاة

........يتبع........،،،،،،،يتبع،،،،،،،، يتبع .......يتبع.......،،،،،،،،يتبع،،،،،،،،،
Yousif
مشرف كافيه المنتدي
مشرف كافيه المنتدي
Yousif

هوايتي : قصة ندم..!!! Swimmi10
المزاج : قصة ندم..!!! Pi-ca-40

قصة ندم..!!! Empty
مُساهمةموضوع: رد: قصة ندم..!!!   قصة ندم..!!! Emptyالجمعة ديسمبر 03, 2010 8:17 am

فظييييييعه ههههههههه

هو انتي كونتي موجوده في درس العربي النهارده ؟
مشرفة رومنسيات
مشرفة رومنسيات

قصة ندم..!!! Empty
مُساهمةموضوع: رد: قصة ندم..!!!   قصة ندم..!!! Emptyالجمعة ديسمبر 03, 2010 9:57 am

ميرسى ..على فكرة القصة لسة ليها باقى

تحت التصميم

لا انا بروح المجموعة التانية علشان بيبقى عندى درس دراسات..لية؟؟؟
مشرفة رومنسيات
مشرفة رومنسيات

قصة ندم..!!! Empty
مُساهمةموضوع: رد: قصة ندم..!!!   قصة ندم..!!! Emptyالثلاثاء فبراير 15, 2011 10:01 am

حياة جديدة .....

وفجاة حدث الي عمره ما تخيله فجاة وقف الزمان وسكن الجميع وشهد المكان علي ما قد كان ..،

وصف للزمان والمكان

الزمان قبل غروب الشمس بفترة ضوء الشمس هادي في مكان جميل وفي صوت عصافير جميلة مروحة لعششها بصوتها

الجميل الجو بديع لمسة دفئ من الشمس مع هواء عليل وضوء الشمس البسيط منور المكان باجمل منظر طبيعي خلاب

وجاءت اللحظة

نرجع نكمل : وصلنا لانه سلم علي البنت الي كان اساسا يعرفها وبعدها فضل انه يستازن ويقف بعيد لما يخلصوا كلامهم وكانت هي اللحظة .

لحظة كان من الصعب بل من المستحيل وصفها ..،

لحظة كان فيها لسان حاله :: ايه ده أنا مالي في ايه أنا جسمي بيرتجف ليه أنا قلبي هيقف من كتر نبضه ليه أنا عينيا بتلمع كده ليه ، الله هو في ايه ايه ده مين دي ::

نرجع تاني :

صاحبنا لما استازن وقف بعيد عنهم عنيه تروح شمال ويمين ينظر للرايح والي جاي وفجاءة عنيه جت عليهم علي البنتين وعنيه جت في عنيها

" طبعا البنت الي كانت معاه " بعدها ما حسش بنفسه ولا حس بصحابتها الي وقفت منبهرة مش مصدقة الي بيحصل قدامها شايفة اتنين واقفين دايبين في قلوبهم عنيهم بتلمع مش حاسين باي حاجة حتي مش حاسين بوجودها !

نرجع لصاحبنا تاني :

بمجرد ما عنيه جت في عنيها وكأنه اول مرة في حياته بيشوفها فيه ..،

كان شايف ملاك حورية من الجنة رغم انه حاول يتمالك نفسه لان أي حد كان هيلاحظ ولكنه مش قادر حتي مش قادر انه ينزل عنيه من عليها مش قادر يتحرك حتي من مكانه مش قادر يتكلم يضحك يبكي وان كانت عنيه ملانة دموع بضحكة وسعادة لو وزعها علي اهل الارض لفاضت وكفت ..، واقف هيتجن من الحيرة بيسال نفسه مين دي

"" ملاك والا هيه فعلا من اهل الارض يمكن تكون حورية أنا شكلي باحلم "" انا عمري في حياتي ما اخدت بالي منها ازاي مين الملاك ده ..، كل ده وهو واقف متابع البنتين وكانه في مقارنه بينهم شاف حورية ملاك واقف يتحدث مع بشر ، مش عارف ايه الي دار بينهم لانه مش شايف ولا سامع ..،

البنت صاحبتها سلمت عليه وسلم عليها من غير ما يعرف هو قال ايه ولا هو حتي شايفها او حاسس بيها .عنييه مش شايفة غير حاجة واحده قلبه من دقاته أي حد بعيد عنه كمان يسمعه ،،

حوار القلوب

البنت : انت تعرفها "........." شكلها تعرفك كويس جدا

هو بيرد عليها من غير ما نزل عنيه ايوه تعرفني ايوه هي هي.....

مش لاقي كلام مش عارف يقول أي حاجة " اه ايوه هي تعرفني تعرفني ....؟؟!!

البنت: في ايه انت مالك هو في حاجة حصلت أنا زعلتك في حاجة

هو : لا ابدا بالعكس أنا سعيد جدا أنا قلبي هيقف من السعادة & سالها بسرعة هو انتي كده علي طول

البنت : وهي مستغربة كده ازاي أنا مش فاهمة

هو : لا أنا اقصد انك مفكيش حاجة متغيرة انهارده أنا حاسس اني اول مرة باشوفك

البنت : وهي مبتسمة ايتسامة اذابة قلبه لا ابدا أنا عادي جدا أنا طول عمري كده ومجدش عليا شيء يعني أنا زي كل يوم .

هو : طب هو احنا نعرف بعض من امته فاكرة اول يوم شوفتك فيه

البنت : انت مش فاكر اول مرة اتقابلنا فيها بس انا فاكرة اليوم ده باللحظة والمكان كان يوم ..............،

صاحبنا: مش قادر يتحكم في قلبه مش قادر يتكلم ، مجرد واقف يتابعها ويسمعها وكانه عاوزها تتكلم علي طول خايف يتكلم ما يسمعش صوتها الي مستمتع بيه ودايب فيه

البنت : ردت وقالت علي فكرة في موضوع مهم كنت عاوزة اعرف رايك فيه

هو : اتكلمي انا سامعك .

البنت : بصراحة مش عارفة اذا كان يفرق معاك ولا لا بس انا اتعودت اقولك كل حاجة في حياتي حتي ولو ما اهتمتش بها الموضع مش جديد عليك يعني حصل كتير قبل كده ..&

انا متقدملي شاب كويس جدا وكل البيت موافق المرة دي بشكل مفهوش نقاش ومش زي كل مرة هاقدر ارفضه

بس لانه فعلا شاب ممتاذ بس انا مش حاسة به انا انا انا ،،،

والدموع في عينها نفسها تقولها تقوله بحبك بالذات وهيه شايفاها في عنيه بس مش قادرة وخايفة انها تقولهالو ويكون هو مش حاسس بيها وساعتها تخسره للابد & أنا .... وزادت الدموع في عنيها وهي بتقوله أنا ماشية .

وقبل ما تتحرك رجليها وقبل ما تمشي ماسكها من زراعها وهي مستغربة وبتبصله وعنيها كلها دموع ارجوك سيبني امشي .

هو: أنا باحبك أنا باحبك الدموع بالفرعة في عنيه أنا باحبك أنا عمري ما حبيت حد بالشكل ده ولا تصورت ان في حب بالشكل ده أنا ...انا ....

فجاة انهارت في البكاء وهيه حتي مش حاسة اترمت في حضنه وهي بتبكي وقلبها هيقف من السعادة والفرحة اخيرا قلتها اخيرا حسيت بيا أنا بحبك من اول لحظة شفتك فيها حبيتك لدرجة الجنون حبيتك اكتر من نفسي كنت باعد الثواني والدقايق علشان اشوفك كان نفسي اقولك باحبك كل مرة باشوفك فيها بس انت مكنتش بتعطيني فرصة

بكل حنان بعد عنها وهو واقف قدامها وبيمسح دموع عنيها ومسك اديها وعنيه في عنيها

صدقيني أنا مش عارف أنا مالي أنا مش عارف ازاي الفترة دي كلها أنا مكنتش شايفك للدرجة دي أنا كنت اعمي صدقيني أنا عمري متخيلت اني احب حد بالشكل ده انا عمري ما حبيت حد ومش عارف أي حاجة غير اني بحبك .

البنت مش مصدقه مش حاسة باي حاجة الا ان عنيها شلال من الدموع و وجهها منور كالبدر كل الي حاسه به انها بتبصله

بكل شوق السنين الي فاتت بكل الحب الي كانت محتفظة به بكل الالم والجرح من ثواني وهي مش قادرة تقوله بحبك

هو مش شايف غير عنيها مش حاسس انه في مكان عام وان في حواليه ناس مش حاسس ان صوته كان عالي لدرجة الي كل الي حاوليه ممكن يسمعوه مش شايف أي حد غيرها مش حاسس غير بادييه الي حاضنه اديها بعنيه الي دايبة جوه عنيها

حقيقى مش قادرة اوصف اللحظة دي بس يكفي ان اقول لحظة حب لن ولم يتكرر علي وجه الارض

وكانت الصدمة
وكانت الصدمة

يتبع..,,,,,..يتبع,,.....,يتبع......
ṔấỉηҚΐℓℓёЯ
عضو خبير
عضو خبير
ṔấỉηҚΐℓℓёЯ

المزاج : قصة ندم..!!! Dyd4e7x4vzeb

قصة ندم..!!! Empty
مُساهمةموضوع: رد: قصة ندم..!!!   قصة ندم..!!! Emptyالأربعاء فبراير 16, 2011 10:03 am

ارجوكي يا اخت احسان تكمليها،،بجد القصة شدتني فاكون ممتن ليكي لو كملتيها..
وشكرا ليكي علي مواضيعك الجذابة..
مشرفة رومنسيات
مشرفة رومنسيات

قصة ندم..!!! Empty
مُساهمةموضوع: رد: قصة ندم..!!!   قصة ندم..!!! Emptyالأربعاء فبراير 16, 2011 3:36 pm

خلاص ان شاء الله هكملها ....

تحت التصميم

شكرا على المرور الجميل ...
H I M A A
عضو خارق
عضو خارق
H I M A A

هوايتي : قصة ندم..!!! Sports10
المزاج : قصة ندم..!!! 1w78jbjgkr51

قصة ندم..!!! Empty
مُساهمةموضوع: رد: قصة ندم..!!!   قصة ندم..!!! Emptyالسبت مارس 19, 2011 1:02 pm

ليييييييه كده متكمليها و خلاص بئى اله انا اتاثرت جامد بصراحه اهى اهى اهى اهى
https://www.facebook.com/himaa.arafa
مشرفة رومنسيات
مشرفة رومنسيات

قصة ندم..!!! Empty
مُساهمةموضوع: رد: قصة ندم..!!!   قصة ندم..!!! Emptyالسبت مارس 19, 2011 1:33 pm

ان شاء الله هكملها انا اسفة والله على التأخير ..بس الوقت بقى ضيق اوى علشان الدروس ...

شكرا على رأيكم الرائع...^_^
H I M A A
عضو خارق
عضو خارق
H I M A A

هوايتي : قصة ندم..!!! Sports10
المزاج : قصة ندم..!!! 1w78jbjgkr51

قصة ندم..!!! Empty
مُساهمةموضوع: رد: قصة ندم..!!!   قصة ندم..!!! Emptyالأحد مارس 20, 2011 10:08 am